Om oss

Denne siden omhandler bryggerlauget Svarstad Ølbryggerlaug, SØL for short. Her vil vi publisere litt info om bryggingen, bilder og video.

mandag 16. desember 2013

Beer Flight Paddle

Jula står og banker på døra, og det blir nok noen sammenkomster av venner i heimen i romjula. Har litt diverse hjemmebrygg stående, og tenkte kanskje det kunne være kult å presentere litt smaksprøver som en beer flight. Så da var neste prosjekt en beer flight paddle.

Jeg begynte med å finne noen glass jeg ville bruke. Fant ingen innen rimelighetens grenser, så inngikk en avtale med den bedre halvdelen om å bruke noen Rosendahl-glass inntil videre. Målte diameteren på disse og lagde en skisse i MS paint :) Så var det å finne noe plank, og overføre skisse til denne, finne fram stikksag og rotterumpe og grovskjære. Som frysepinnen jeg er synes jeg det er mindre trivelig å stå ute i uthuset på denne årstida, så det ble gjort i kjelleren. Det bærer også arbeidet preg av (både finskjæring, høvling og finish kunne vært en del bedre, men det grenser på hvor gøy jeg synes det er å støvsuge og rydde flis og spon), så får anse dette som en pilot og heller lage noe mer staselig til våren :)

Etter at "åren" hadde fått en fasong, lagde jeg fire hull tilpasset diameteren på nevnte glass. I retrospekt ser jeg at jeg enten burde brukt tjukkere materiale, eller et annet bor (som bilde nr 2 viser, lager dette borret et indre hull - ikke pilothullet, men det andre - som spiser mye materiale). Forsenkingen ble derfor litt mindre enn opprinnelig ønsket. Nuvel. Litt høvlig og pussing, og deretter tavlemaling. Til slutt limte jeg noen frihåndkuttede sirkler av kjøkkenskuffinnlegg, type IKEA plast, og lekte med litt med svipennen. "Årene" fikk filtknotter under for skåning av stuebord. Photos:

Plank og en utskjært mal

Ferdig hullet

Litt for ivrig med boret - resultat er sprukket plank og fram med nytt råmateriale og sag...

Høvlet og pusset

Tavlemaling påført

Test av glass

Fiks ferdig


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar