Om oss

Denne siden omhandler bryggerlauget Svarstad Ølbryggerlaug, SØL for short. Her vil vi publisere litt info om bryggingen, bilder og video.

onsdag 23. januar 2019

Oppgradering av benker og Norsk Ølfestival

I bryggerommet har jeg tre arbeidsbenker av typen "Hard Head" kjøpt på Jula (art.nr. 660032). Disse benkene er jeg veldig fornøyd med, med et lite unntak: De er ikke særlig glad i å være våte over lengre tid. Dette er selvsagt et ørlite drawback i et bryggerom.. Jeg har tenkt på å få laget beslag til benkene, og rustfritt hadde jo selvsagt vært det gjeveste. Men så er det noe med pris og tilgjengelighet og de greiene der... Jeg kom over et produkt hos Clas Ohlson, D-C-Fix dekorplast, og tenkte at dette kanskje kunne være et (midlertidig) alternativ. Siden jeg også skulle bygge en mer fleksibel bardisk for å benytte på Norsk Ølfestival, kjøpte jeg inn et par ulike varianter av denne dekorplasten (art.nr. 41-2033 og art.nr. 41-2031). I tillegg kjøpte jeg et verktøysett (art.nr. 41-2038).

Selve monteringen var i og for seg en enkel affære, men grunnet ujevnheter i materialene i begge prosjektene ble finishen så som så. Benkene hadde litt ujevnheter pga. vannsøl som hadde fått lamineringen til å løsne/bule litt enkelte steder, mens bardisken besto av sponplater som ikke har den beste festeevnen i "endeveden" (samt at materialets natur gjør at skjærekanter ikke blir helt slett). Bortsett fra det ble jeg rimelig godt fornøyd med resultatet. Det skal legges til at for de som bruker f.eks. kokekjele med element (slik som jeg gjør) må ha noe mellom kjele og benk da dekorplasten ikke tåler denne varmen direkte. Jeg bruker en stor steinhelle til formålet.

Mønsteret brukt på benkene matchet så å si gulvbelegget i bryggerommet, noe som var en bonus. Fargenyansen på bardisken var noe lysere enn jeg hadde sett for meg, men det ble helt ok.

Før

Etter

Bardisk. 4 deler som festes med to skruer og som enkelt flatpakkes og transporteres

Plass til to Lindr-kjølere og 4 fat+gass inni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar