Om oss

Denne siden omhandler bryggerlauget Svarstad Ølbryggerlaug, SØL for short. Her vil vi publisere litt info om bryggingen, bilder og video.

mandag 9. mai 2016

La humla suse 2016

Ny vår og nye muligheter i humlehagen. I år hadde jeg bestemt meg for å sette opp en skikkelig "trellis" så det i hvert fall ikke skal stå på mulighet til å vokse i høyden. Har også plantet en rhizom med Chinook, så det er nå fire typer humle i jorda:
  • Northern Brewer
  • East Kent Golding
  • Cascade
  • Chinook
De gamle staurene har blitt revet opp, og erstattet med "humlestativ" festet til betongfundament. Stativene er laget av impregnert 2" x 2" og 4" x 4", og er ca 2,5 meter høye. Mellom stativene har jeg spent en wire i bunn, og i toppen har jeg slått inn 5 kramper som jeg har trukket tråd mellom. Fra disse trådene er det igjen bundet opp tråder ned til wiren.


Humlene har såvidt knoppet seg og kommet opp i dagslyset, så da er det bare å vente, vanne og håpe på mye sol og varme :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar