Om oss

Denne siden omhandler bryggerlauget Svarstad Ølbryggerlaug, SØL for short. Her vil vi publisere litt info om bryggingen, bilder og video.

torsdag 21. juni 2018

Nyanskaffelser sommeren 2018

Siden man om snaue to måneder skal gå inn i ekteskapet, og dertil ha bryllupsfest med hjemmebrygg, var det på tide å få noe mer mobilt enn svære kjøleskap/frysere med tappekraner. Jeg har planer om å servere i hvert fall 4 forskjellige øl på festen, og muligens noe på flaske. 4 tappekraner er dermed kravet. For å kunne kombinere noe mobilt med estetisk og som samtidig enkelt kan gjenbrukes på andre eventer, falt valget på Lindr ølkjølere. To stk av modellen kontakt 40 kom med posten i dag - lykken var stor! :) Må bare kjøpe noen slanger nå, så skal det testes.






Jeg fikk også en pakke fra USA med en etterlengtet dings: RIMS Rocket kit. Det er et varmeelement/innsats til Blichmann Hop Rocket, som kan benyttes til å kontrollere mesketemperatur sammen med en PID. Styringsskap har jeg for lengst bygget, men har i grunn vært fornøyd med etstegsmesking og synes mesketemperaturen har holdt seg relativt stabil. Når det er sagt, er det jo alltid moro med nye dingser ;)

Første utfordring er selvsagt den amerikanske pluggen. Den skal skiftes ut, men et vanlig støpsel viser seg vanskelig å bruke, da tverrsnittet på kabelen er 6mm2... Så jeg må nok en tur til på Biltema og finne meg noe grovere støpsel. To be continued...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar